Keurmerk

Keurmerk

Het is moeilijk een branche te noemen waar zoveel veranderd is in de afgelopen 20 jaar en nog steeds staan de ontwikkelingen niet stil. Hoe kunt u het kaf van het koren scheiden en hoe weet u dat u waar krijgt voor uw geld? Om de professionaliteit van de branche te waarborgen is het Keurmerk Uitvaartzorg in het leven geroepen. Een onafhankelijke certificatie-instelling controleert twee keer in de drie jaar de uitvaartondernemingen met het keurmerk. Het hoge kwaliteitsniveau van Eclips is beloond met certificering door het Keurmerk Uitvaartzorg. Dit certificaat betekent dat Eclips voldoet aan de eisen die het keurmerk hanteert. Deze eisen zijn:

  • Heldere afspraken over de uitvoering
  • Transparante kostenbegroting
  • Goede organisatie van de uitvaart
  • Bekwaam personeel
  • Doelmatige klachtenafhandeling
  • Jaarlijks klantentevredenheidsonderzoek

Het keurmerk gaat over alle uitvaartverzorgende werkzaamheden vanaf het eerste telefoontje waarin u een overlijden meldt tot en met het evaluatiegesprek na een uitvaart. Maar het keurmerk is geen wondermiddel. Heel belangrijk is of u met een goed gevoel terugkijkt op de uitvaart. Dit hangt ook af van de empathie van de uitvaartverzorgster en haar kracht om te luisteren naar uw wensen.
 

Tijdens een evaluatiegesprek, ongeveer 3 weken na de uitvaart, bespreken we de uitvaart en vragen wij naar uw tevredenheid en of u inderdaad met een goed gevoel terugkijkt op het afscheid. In een schriftelijke evaluatie vragen wij om een beoordeling in de vorm van een rapportcijfer. In 2016 werd Eclips beoordeeld met een 9. Met als laagste cijfer een 7,5, maar we kregen ook enkele 10-en.